100%

חברות המעוניינות להירשם לשנה הבאה לחצו כאן ←

מאת: מתן חיון (25.11.2014)

7 בבוקר. מזנק מהמיטה עוד לפני שהשעון המעורר חשב אפילו להעיר אותי! ידעתי שזה יקרה. בימים חשובים וכשההתרגשות בשיאה, אין מצב שאני לא מעיר את השעון מעורר. "שלום מתן, וברוך הבא לאדלר, בהצלחה ביום הראשון שלך", קיבלה אותי בחיוך רחב סמנכ''לית משאבי אנוש – רחלי הרמלין. למי שלא מכיר, "אדלר חומסקי & ורשבסקי" הוא שם המותג של קבוצת הפרסום השנייה בגודלה בישראל. "מתן, תכיר את אורן, הוא התקציבאי שאחראי על 'שופרסל' ועל 'סקודה' ישראל – יצרנית הרכב האירופאית, בתקופה הקרובה אתה מסופח אליו, שיהיה המון בהצלחה!".

מהר מאוד הבנתי כמה כיף הולך להיות ושעולם התקציבאות הוא ללא ספק כרטיס הכניסה שלי לעולם הפרסום. תקציבאי הוא אחד התפקידים עליהם בנוי כל משרד פרסום, במסגרת התפקיד אני לומד איך אני אמור לייצג את הלקוח בתוך משרד הפרסום, ומן הצד השני לייצג את משרד הפרסום אצל הלקוח. בין היתר, התקציבאי מתאם בין מחלקות המשרד, כמו מחלקת הקריאייטיב והפלנינג. אחריות רבה מוטלת על התקציבאי – העבודה חייבת להתבצע בהתאם למטרות שהוגדרו, תוך הקפדה על רמה קריאטיבית גבוהה ביותר ומותאמת ללקוח ובמסגרת לוח זמנים מסודר ומוגדר מראש. אין מקום לטעויות. המזל הכי גדול שלי הוא שהצמידו אותי לתקציבאי מדהים. אורן הוא ממש סוג של מנטור שמלמד אותי בלי הפסקה על עולם הפרסום.

עם הזמן התחלתי להכיר את המחלקות במשרד, המון מחלקות שמתחלקות לתתי מחלקות, לא מעט מושגים חדשים שהייתי צריך להכיר, ולא פחות מכך שמות של עשרות עובדים שטרם הספקתי להכיר. מאתגר. צמוד לתקציבאי אורן, שחופף אותי, הצלחתי להבין כמה זה מספק לדעת שלקוח כל כך גדול, כמו 'שופרסל', סומך עלייך ויודע שתעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. פתאום הצלחתי להבין כמה השקעה אדירה, ימים של עשייה ועבודה, שעות של מחשבה, סובבים סביב הדברים שנראו לי יחסית פשוטים בצפייה בפרסומות ביום יום: לוגו קטן, שלט, באנר או פרסומת באתר אינטרנט; כל אלו הם דברים שמצריכים השקעה רבה, עד הפרט הקטן ביותר, אין לוותר ואסור להתפשר. כל דבר שיוצא מהמשרד, יוצא 100 אחוז, אחרי שעבר אינספור תיקונים ושיפוצים ורק אחרי שכולם מרוצים. עכשיו, כשאני צופה בטלוויזיה, פתאום אני מסתכל על הפרסומות קצת אחרת; מעיף מבט חטוף אל צידה של הפרסומת על מנת לחפש את הלוגו "אדלר חומסקי & ורשבסקי", מסתכל על הדברים הקטנים שדאגנו לטפל בהם מאחורי הקלעים, ומצליח להבין איך אותם דברים קטנים הופכים את הפרסומת לכל כך גדולה ומוצלחת.
בלילה, לפני השינה אני נכנס למיטה, ומריץ בראש את היום שעבר עליי, האנשים שהכרתי, והלקוחות הגדולים שאיתם המשרד בקשר הדוק, זו ללא ספק תחושת סיפוק אדירה לדעת שאתה עוסק בתחום הזה ושיש לך גם כעובד קטן "Say" מול לקוחות וחברות כאלו גדולות.

כשבחרתי ללמוד בחוג לתקשורת וניהול במסלול האקדמי המכללה למנהל, ידעתי שזה מה שמעניין אותי, להבין את העולם "שמאחורי הקלעים", לקחת חלק בעולם המיתוג, השיווק והפרסום, לדעת את כל הדברים השווים והסודיים "דקה לפני כולם" – והרבה פעמים גם להיות זה שחושב עליהם. הופתעתי לדעת כמה מבוגרי 'המסלול האקדמי המכללה למנהל' הם עובדי "אדלר חומסקי & ורשבסקי". שמחתי לגלות שלא מעט מהחבר'ה שאיתם אני עובד ביום יום הם בוגרי המכללה, אפילו הצלחתי להחזיר אותם לעבר (הלא כל-כך רחוק שלהם) "אז מי המרצה שלך בסדנת רדיו?", "על מה כתבת סמינר?", "איזה מסלולים בחרת להתמחות" ? מצאתי את עצמי משתף ונהנה לשמוע על חוויות סטודנטיאליות משותפות ורבות מעובדי החברה. ללא ספק הגעתי לחברה גדולה, אבל בלב שלם אוכל להגיד שכמה שהחברה גדולה ככה היא יותר משפחתית ומאוחדת.

בשבועות הקרובים אני עתיד להשתלב כבר במחלקת הפלנינג, אותם אנשים מיוחדים אשר אחראיים על המחקר השיווקי ועל תהליך בחירת המסר הפרסומי – מבטיח לעדכן משם!

מתן.


הוסף תגובה
חובה להוסיף שם על מנת להגיב
חובה להוסיף כותרת על מנת להגיב

* פרסום התגובה הינו שיקול בלעדי של מנהלי האתר, תגובות בעלות תוכן בלתי הולם לשיקולי המערכת לא יפורסמו.

תגובות (1 סה״כ)

אהבתי מאוד לקרוא.מחכה לפוסט הבא שלך! כתיבה נהדרת, קולחת, ברורה ואיכותית

20

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן

×

תגובתך התקבלה בהצלחה

מנהל יבחן את תגובתך בהקדם והיא תפורסם בהתאם לשיקולי המערכת, המשך גלישה נעימה!

×

בקשתך נשלחה בהצלחה.

אנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי!

×

פרטיך נרשמו בהצלחה

ניצור עימך קשר בהקדם האפשרי.

×

שגיאה

שגיאה

×

פרוייקט The Leaders מציע לחברות נוספות, מובילות, לקחת חלק בפרוייקט ולהציע התנסות מעשית לאחד הסטודנטים המצוינים של המסלול האקדמי המכללה למנהל. במידה והחברה שאת/ה מייצג/ת מעוניינת לקחת חלק בפרוייקט, אנא מלא/י את הפרטים הבאים וניצור איתך קשר בהקדם.

חברות המעוניינות להירשם לפרוייקט של שנה הבאה:

×