100%

חברות המעוניינות להירשם לשנה הבאה לחצו כאן ←

יומן מסע: Real Time סוריאליסטי

מאת: נתן דילברי (15.02.2015)

הגיע השבוע האחרון להתמחות בתעשייה האווירית וההתרגשות נקלטת היטב במכ"ם. אני נזכר שלפני שנה קראתי על פרויקט ה-TaxiBot ואמרתי לעצמי "זה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדול". מאז, מודלים הנדסיים רבים עברו בקריית שדה התעופה ואני נמצא כעת בדיוק במקום אליו קיוויתי להגיע.

לאחרונה שואלים אותי "אילו טיפים אתה יכול לתת?" בדומה למתכונים בתוכניות בישול, אומר שבאופן כללי המרכיבים ידועים. אופן ההכנה לעומת זאת לא תמיד ברור: בפוסט האחרון אני אנסה לתת את הדגשים לפיוז'ן של אקדמיה ופרקטיקה.

אחת מהתובנות המרכזיות שלי מהחודשים האחרונים, היא שהתואר והעבודה ב"חיים האמתיים" שניהם כוללים למידה עם מאפיינים משותפים: אם בקורס אלגוריתמים יצרתי גרף פשוט כדי למצוא את המסלול הקצר ביותר בין קודקודים, בבדיקות מעבדה של הרכב הרובוטי יצרתי סימולציות אוטומטיות על מנת להניב תוצאות רצויות. כמו שמרכיבים פאזל (בחמישי בערב אם אתם מעוניינים להצטרף), תהליך הלמידה מתחיל אצלי בדרך כלל בבניית המסגרת, כלומר בהכרה עם התבנית מולי. לכן בין אם אני לומד מערכת הפעלה חדשה בקורס או מתוודע לראשונה עם ארכיטקטורה מכאנית בעבודה, אני צריך לפשט את הבעיה ולהבין את מרכיביה. מכאן צוללים ישר לעולם התוכן, רק שהלחץ באוזניים מתחלף באודם על הלחיים מרוב שאלות והסברים מהמנטורים..

מלבד סקרנות בריאה ועניין גדול בתחום העיסוק החדש שלי, התעשייה האווירית היא פלטפורמה פנטסטית: מפעל להב אליו אני שייך אימץ אותי בחום כבר בשלב הקליטה אצל מחלקת משאבי אנוש. בשבוע הראשון, כשנכנסתי לפגישת היכרות אצל איתי מלמוד, רכז האקדמאים שלנו, היה ברור שזו הולכת להיות חוויה. ההיכרות שלי עם התעשייה האווירית התחילה למעשה כבר בשלב ראיונות העבודה, כאשר נפגשתי עם זאב גבין, מנהל התוכנה של פרויקט ה-TaxiBot והמנטור שלי. מזאב למדתי לבחון את תהליך הפיתוח שלי ולבצע sanity check על מנת לבדוק האם אני רואה את התמונה בהיבט הוליסטי. נוכחתי שלפעמים דווקא להתעמק מדי טומן בחובו "פוטנציאל התפזרות". מעל הכל, למדתי מזאב מידת מחויבות שעוזרת להתגבר על הקשיים שנתקלים בהם במחקר או ביישום שלו כי יש השפעה אמתית למה שאנחנו עושים בפרויקט שהולך לשנות את איכות החיים של אנשים רבים בכל העולם.

אני זוכר את הפגישה המסכמת עם נועה שבתאי ויצר, הדוברת של המכללה למנהל שאמרה שיש לה תחושה ממש טובה לגבי התעשייה האווירית ואת פגישת ההמשך במשרדי דוברות התעשייה האווירית. הסתבר לי שזו אכן ההחלטה שפותחת את הקריירה שלי. ועכשיו אפשר כבר להכריז: אני מצטרף באופן רשמי למחלקת פיתוח התוכנה של פרויקט דגל בתחום הרובוטיקה האזרחית והתעופה, בחברת ההיי-טק הגדולה בארץ ומהמובילות בעולם.

מוזמנים לכתוב ולשאול גם בהמשך:

Nathan Dillbary

nathansblog@outlook.com

הוסף תגובה
חובה להוסיף שם על מנת להגיב
חובה להוסיף כותרת על מנת להגיב

* פרסום התגובה הינו שיקול בלעדי של מנהלי האתר, תגובות בעלות תוכן בלתי הולם לשיקולי המערכת לא יפורסמו.

תגובות (1 סה״כ)

כל הכבוד!!! תותח!

0

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן

×

תגובתך התקבלה בהצלחה

מנהל יבחן את תגובתך בהקדם והיא תפורסם בהתאם לשיקולי המערכת, המשך גלישה נעימה!

×

בקשתך נשלחה בהצלחה.

אנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי!

×

פרטיך נרשמו בהצלחה

ניצור עימך קשר בהקדם האפשרי.

×

שגיאה

שגיאה

×

פרוייקט The Leaders מציע לחברות נוספות, מובילות, לקחת חלק בפרוייקט ולהציע התנסות מעשית לאחד הסטודנטים המצוינים של המסלול האקדמי המכללה למנהל. במידה והחברה שאת/ה מייצג/ת מעוניינת לקחת חלק בפרוייקט, אנא מלא/י את הפרטים הבאים וניצור איתך קשר בהקדם.

חברות המעוניינות להירשם לפרוייקט של שנה הבאה:

×